تأیید اولین چشم بیونیک توسط سازمان FDA(به همراه ويديو)
تجهيزات پزشكي وآزمايشگاهي و دندان پزشكي ونرم افزارهاي آنها
درباره وبلاگ


اين وبلاگ سعي در معرفي و فروش تجهيزات پزشكي و ارائه نرم افزارهي مربوط به آنها را دارد
نويسندگان

 


این ابزار «سیستم پروتز شبکیه ای آرگوس ۲» نام داشته و توسط یک شرکت تولید ابزار پزشکی کالیفرنیایی ساخته شده است. این سیستم تنها برای بیمارانی مورد استفاده قرار می گیرد که دچار بیماری ژنتیکی نادری به نام Retinitis Pigmentsa شده اند. این بیماری یک ناتوانی بسیار نادر ژنتیکی است که باعث آسیب به سلول های حساس به نور می شود که یک خط را درون شبکیه چشم تشکیل می دهند.

البته آرگوس ۲ امکان دید واضح و شفافی را برای بیماران فراهم نمی آورد. بلکه آنها تنها حرکات و اشکال را تشخیص خواهند داد. این ابزار هنوز از نظر میزان اطلاعات ارسالی و همچنین کارایی داده های تهیه شده برای شبکیه مصنوعی دارای محدودیت های فراوانی است. اما اکنون دیگر می تواند از حالت آزمایشگاهی خارج شده و با این تاییدیه به صورت عمومی توسط بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر "جفری شورن" مدیر مرکز دستگاه و سلامت رادیولوژیک FDA گفت: واحد پردازنده ویدیویی تصویر را از دوربین ویدیویی به داده های الکترونیکی تبدیل می کند و سپس به طور بی سیم به پروتز شبیکه منتقل می شود. 

بیماری رتينيت پيگمانتوزا یک بیماری چشمی ژنتیکی است که در آن سلول های حساس به نور موجود در شبیکه آسیب می بینند. 

در یک چشم سالم ، این سلول ها پرتوهای نور را به تکانه های الکتریکی تبدیل می کنند و آنها را از طریق اعصاب چشمی به منطقه ای در مغز می فرستند که تکانه ها را به صورت یک تصویر مونتاژ می کند. 

در این بیماری سلول های حساس به نور به آهستگی از بین می روند و موجب از دست دادن تدریجی دید پیرامونی و شب و در نهایت دید مرکزی می شود. این بیماری می تواند به نابینایی کامل منجر شود. 

این ایمپلنت که باید با جراحی در چشم تعبیه شود ، یک گزینه برای بیمارانی است که دید خود را بر اثر ابتلا به رتينيت پيگمانتوزا از دست داده اند ؛ یعنی برای آنهایی که هیچ درمان تأیید شده ای وجود ندارد. 

این دستگاه می تواند به افراد بزرگسالی که رتينيت پيگمانتوزا دارند و توانایی درک اشکال و حرکات را از دست داده اند ، کمک بزرگی برای کارهای روزمره باشد.

 

 

شما می توانید شیوه کار این ابزار را در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

 

برای مشاهده ویدیو کلیک نمایید!

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 130
بازدید کل : 340895
تعداد مطالب : 33
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



تأیید اولین چشم بیونیک توسط سازمان FDA(به همراه ويديو)

<-BlogTitle->

<-BlogDescription->

<-PostTitle->

<-PostContent->
ادامه مطلب
[ <-PostDate-> ] [ <-PostTime-> ] [ <-PostAuthor-> ] [ ]